KODIAQ RS

KODIAQ RS
KODIAQ RS

KODIAQ RS

24. 8. 2018

Jaunais 239-PS 2.0 TDI biturbo dzinējs, pilnpiedziņa un modernais RS logotips.

JAUNS RS LOGO

Emocijas, dinamika un kaisle pret automašīnām – ŠKODA apvieno visas šīs īpašības RS iniciāļos.

RS iniciāļi ir rotājuši ŠKODA sportiskākos sērijveida modeļus kopš 2000. gada. ŠKODA KODIAQ RS ir zīmola pirmais krosovers, kas pievienojas šim elitārajam klubam. Čehu auto ražotājs tādējādi turpina zīmola nu jau 117 gadus seno autosporta un rallija vēsturi, ienesot to jaunā automašīnu segmentā, atzīmējot šo notikumu ar jaunu, modernu RS logo ar sarkanām detaļām. Dinamiskajam krosoveram ir vairāki logo, ieskaitot vienu uz radiatora režģa. “V” šajā logo nozīmē – “uzvara” (victory); sarkanā krāsa simbolizē sportiskumu un RS modeļu saimes jaudu. Logo jaunais, modernais izskats akcentē arī KODIAQ RS dinamisko izskatu.

RS iniciāļi nozīmē “rallija sports” (Rally Sport), kas pirmo reizi tika izmantots 1974. gadā uz diviem rallija prototipiem, ŠKODA 180 RS un 200 RS. 1975. gadā šie ŠKODA prototipi pārtapa par modeli 130 RS; 1977. gadā sporta kupeja, pazīstama arī kā “Austrumu Porsche” ieguva divas uzvaras savā klasē leģendārajā Monte Karlo rallijā un uzvarēja arī Akropoles rallijā. 2000. gadā ŠKODA laida klajā savu pirmo RS sērijveida modeli OCTAVIA RS.

jauns biturbo dzinējs

Visu riteņu piedziņa un jaudīgākais dīzeļdzinējs ŠKODA vēsturē

Tā jaudīgais dzinējs priekšplānā izvirza ŠKODA KODIAQ RS sportiskās ambīcijas. Četru cilindru TDI dzinējs, kas atrodams veiksmīgajā visu riteņu piedziņas krosoverā, attīsta 176 kW (239 ZS) jaudu no 2.0 litru darba tilpuma, pateicoties divām turbīnām, un nodrošina 500 Nm maksimālo griezes momentu. Tas padara šo dzinēju par jaudīgāko sērijveida dīzeļdzinēju Mlada Boļeslavas zīmola pastāvēšanas – vairāk nekā 120 gadu ilgajā vēsturē

Jauns dzinējs nodrošina dinamisku jaudu un izcilas atsaucības īpašības par pie zema dzinēja ātruma. Izplūdes gāzes attīra SCR katalizators. KODIAQ modeļu klāstā 2.0 litru BiTDI dīzeļdzinējs ir pieejams tikai RS modelim, un pateicoties dinamiskās skaņas pastiprināšanas sistēmai augsta griezes momenta dīzeļdzinējs ir nekavējoši sadzirdams. Aprīkota ar adaptīvo dinamiskās šasijas kontroli (DCC), ieskaitot braukšanas režīmu izvēli un progresīvo stūrēšanu automašīna ar visu riteņu piedziņu bija perfekti aprīkota rekorda uzstādīšanas aplim Nirburgringā...

REKORDA UZSTĀDĪŠANAS APLIS NIRBURGRINGĀ

Vēl pirms izlaišanas tirgū Čehijas automašīnu ražotāja pirmais augstas veiktspējas krosovers ŠKODA KODIAQ RS pierādīja, ka tas var pārvarēt pat pasaulē sarežģītākās sacīkšu trases izaicinājumu. Sacīkšu braucēja Sabīne Šmita uzstādīja trases rekordu septiņvietīgā krosoverā leģendārajā Nirburgringas Nordšleifē ar ŠKODA KODIAQ RS. Tādējādi RS iespaidīgi pasvītro savas veikstpējas īpašības un paplašina ŠKODA RS (Rally Sport) modeļu klāstu, ko veido īpaši sportiskas automašīnas.

Fuchsröhre “lapsas ala”, Schwedenkreuz “zviedru krusts” un Karussell “karuselis” – leģendārās Nirburgringas trases daļas, kas ir labi pazīstamas autosporta faniem visā pasaulē. Neviena cita sacīkšu trase pasaulē nav tik izaicinoša un nepārbauda braucēju spēju robežas tā, kā to dara 20,832 km garā trase Eifelas reģionā ar 73 līgumiem un 300 metru augstuma izmaiņām.

ŠKODA KODIAQ RS izturēja trases apstākļus “Zaļajā ellē” un ar 9:29,84 minūtēm uzstādīja Nordšleifes rekordu ar septiņvietīgu krosoveru.

Pie ŠKODA KODIAQ RS stūres rekorda uzstādīšanas laikā bija Sabīne Šmita. Šmita regulāri piedalās garo distanču čempionātā (VLN) un 24 stundu sacīkstēs Nirgurgringā, un 1996. gadā viņa kļuva par pirmo sievieti, kas uzvarēja 24 stundu autosacīkstēs, turklāt viņa uzvarēja arī nākamajā gadā. Būdama “Ring Taxi” Nirburgringas trases “taksi” braucēja un vairāku automašīnu tematikas šovu vadītāja, viņa ir kļuvusi pazīstama plašai auditorijai. Šmita ir aprēķinājusi, ka viņa ir nobraukusi vairāk nekā 30 000 apļu Nordšleifē līdz šai dienai.

“Braukt ar ŠKODA KODIAQ RS trasē ir jautri,” atklāja Sabīne Šmita. “ŠKODA ir pilnībā izmantojuši liela krosovera potenciālu ar KODIAQ RS. Es noteikti varu iztēloties, ka regulāri sastapšu KODIAQ RS savos izbraucienos pa Nordšleifes trasi nākotnē,” Šmita smīnot piebilst.

Františeks Drabeks, ŠKODA AUTO Kompakto modeļu nodaļas vadītājs un atbildīgais par KODIAQ RS izstrādi, arī bija klāt veiksmīgajā rekorda uzstādīšanas mēģinājumā. Viņš uzsver, ka “KODIAQ RS vienlīdz ietver ģimenes krosovera izmantošanas iespējas un ietilpību, kā arī emocionalitāti un dinamiku.”

ŠKODA KODIAQ RS savu pasaules pirmizrādi svinēs šī gada oktobrī. Tas pirmo reizi tiks atklāts publikai 2018. gada Parīzes auto izstādē.

Jaunākās ziņas